Εκδρομή στην Οίτη

Από καιρό ήθελα να οργανώσω μια εκδρομή στην Κεντρική Ελλάδα για τους τρεις μας καθώς όμως οι αποστάσεις ξεπερνούσαν το 2ωρο (πράγμα σχετικά απαγορευτικό για εμάς- ο μικρός μετά το 2ωρο αρχίζει τη γκρίνια!) δεν το τολμούσαμε. Όσα είχα ακούσει και διαβάσει για τις ομορφιές της Οίτης και των χωριών της όμως, στάθηκαν  δυνατό κίνητρο για να παρακάμψουμε τις δυσκολίες και να βρούμε μία εναλλακτική λύση. Αποφασίσαμε λοιπόν να ξεκινήσουμε Παρασκευή μετά τη δουλειά με πρώτο σταθμό τα Καμένα Βούρλα, έτσι κάτι λιγότερο από δύο ώρες μετά βρεθήκαμε να κάνουμε βόλτα και να παίζουμε πετώντας πετρούλες στην ακροθαλασσιά! Αφού καθίσαμε για φαγητό δίπλα στο κύμα, γυρίσαμε στη βάση μας για να τακτοποιηθούμε και να ξεκουραστούμε νωρίς. Τα Καμένα Βούρλα είναι ιδανικό μέρος σαν βάση για εξορμήσεις όλο το χρόνο καθώς βρίσκονται στο κέντρο της Ελλάδας και οι περισσότερες αποστάσεις είναι αρκετά κοντινές, ενώ παρέχουν ότι θα μπορούσε να χρειαστεί μια οικογένεια με παιδιά: παραλία για παιχνίδι, οικογενειακές ταβερνούλες, είναι φιλική σε ποδήλατα και καροτσάκια, ενώ θα βρείτε και δύο μεγάλα σουπερ μάρκετ για ότι απαραίτητο μπορεί να αφήσατε σπίτι.

Το επόμενο πρωί μετά το πρωινό μας ξεκινήσαμε για το Καταφύγιο Οίτη, ένα μαγευτικό μέρος λίγα χιλιόμετρα έξω από την Παύλιανη. Η διαδρομή από τα Καμένα Βούρλα για το καταφύγιο διαρκεί περίπου 1 ώρα (ο δρόμος είναι πολύ καλός και οι στροφές εύκολες) μέσα σε ελατόδασος και με θέα τις οροσειρές της Φθιώτιδας και της Φωκίδας. Εμείς που ταξιδέψαμε αρχές Απριλίου τις θαυμάσαμε χιονισμένες! Στη συνέχεια θα περάσετε μέσα από τα χωριά της Οίτης και της Παύλιανης και θα ακολουθήσετε τις ταμπέλες για το «Καταφύγιο Οίτης» οι οποίες λίγα χιλιόμετρα μετά θα σας οδηγήσουν σε ένα υπέροχο ξέφωτο-λιβάδι, στα δεξιά του οποίου δεσπόζει το Καταφύγιο. Μπορείτε να κάνετε πεζοπορία, να επιδοθείτε σε αθλοπαιδιές κάθε τύπου ή ακόμα να παίξετε στον ιδιαίτερο χώρο παιχνιδιού που έχουν φτιάξει οι υπεύθυνοι του καταφυγίου πριν απολαύσετε την ευγενική τους φιλοξενία, τον όμορφο χώρο τους και τα νόστιμα εδέσματα τους (υπέροχη ζεστή σοκολάτα, τόστ  και γλυκά!). Σημειώστε πως το μονοπάτι που ξεκινάει από το ξέφωτο για οδηγεί στο δάσος είναι χωμάτινο και μέχρι κάποιο σημείο μπορεί να το ακολουθήσει κάποιος ακόμα και με παιδικό καρότσι.

Αφού γεμίσαμε μπαταρίες με ήλιο και ορεινό τοπίο, ξεκινήσαμε με το αυτοκίνητο για επιστροφή προς το χωριό της Παύλιανης και προορισμό το Πάρκο Αναψυχής στο οποίο φτάσαμε ένα τέταρτο αργότερα ακολουθώντας τις ταμπέλες. Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο ελεύθερο πάρκινγκ απέναντι από την είσοδο του Πάρκου και κατεβήκαμε τα σκαλάκια προς το μονοπάτι! Περάσαμε από τη γεφυρούλα-πιάνο, και περπατήσαμε παράλληλα με το ποτάμι ακολουθώντας τις υπέροχα κατατοπιστικές ταμπέλες του Πάρκου. Κάναμε κούνια δίπλα στο ποτάμι, γελάσαμε με το «Παγκάκι του Κοψομεσιασμένου»και τη «Ράχη του Κροκόδειλου» και καταλήξαμε σε ένα υπέροχο ξέφωτο με τραπέζια για πικ νικ, τρεχούμενο νερό και πολύ χώρο για παιχνίδι! Το μονοπάτι είναι εύκολο και η διαδρομή μέχρι το ξέφωτο με ένα παιδί 3 ετών διήρκησε περίπου 30’ με τις απαραίτητες στάσεις για να θαυμάσουμε τη διαδρομή. Για παιδάκια και βρέφη που δεν περπατάνε ακόμα, το μονοπάτι δεν μπορεί να υποστηρίξει παιδικό καροτσάκι οπότε προτείνουμε τη διαδρομή με μάρσιπο-ούτως ή άλλως δε θα σας δυσκολέψει! Τέλος να έχετε υπόψιν πως δεν υπάρχει κάποιο αναψυκτήριο στο Πάρκο οπότε εφοδιαστείτε εξαρχής με σνακ και νερό, ενώ τα Σαββατοκύριακα έχει αρκετό κόσμο οπότε αν έχετε μικρό παιδάκι μαζί και θέλετε να είστε πιο άνετοι με τη διαδρομή θα συνιστούσα να ξεκινήσετε λίγο νωρίτερα την πορεία σας (εμείς ξεκινήσαμε γύρω στις 11.00 και όταν γυρίζαμε είχε ήδη ξεκινήσει να έρχεται ο κόσμος!). Επίσης η διαδρομή είναι μέσα στα δέντρα και δίπλα στο ποτάμι έτσι και το καλοκαίρι παρέχει την απαραίτητη δροσιά και σκιά χρειάζεστε!

Με την πεζοπορία όμως ανοίγει η όρεξη κι έτσι ο επόμενος σταθμός μας έπρεπε να είναι για φαγητό! Μπορείτε να επιλέξετε κάποια ταβέρνα στο χωριό της Παύλιανης, εμείς προτιμήσαμε να κινηθούμε προς τη Γραβιά αφενός για να δούμε από κοντά το ιστορικό αυτό μέρος αφετέρου γιατί ο μικρός είχε ανάγκη από λίγο ύπνο μετά την πορεία μας και θελήσαμε να το εκμεταλλευτούμε για λίγο μεγαλύτερη διαδρομή. 40 λεπτά μετά σε μία διαδρομή που περνάει από τα μεγαλύτερα ορυχεία Βωξίτη της χώρας μας ήμασταν στην ιστορική πόλη της Γραβιάς. Οι μυρωδιές μας οδήγησαν ακριβώς πίσω από το μνημείο των πεσόντων σε ένα όμορφο οινομαγειρείο με πολύ ευγενικούς οικοδεσπότες και πεντανόστιμα σπιτικά φαγητά που αφήσαν ικανοποιημένο και το μικρό περιηγητή! Αφού ικανοποιήσαμε την πείνα μας επισκεφθήκαμε σε απόσταση 5 λεπτών με τα πόδια το μνημείο, την Εκκλησία αλλά και την Αναπαράσταση από το Χάνι της Γραβιάς που έχει στηθεί στην περιοχή.

Έχοντας ακούσει για έναν όμορφο οικισμό στην περιοχή και αφού ήταν ακόμα μεσημέρι είπαμε να τον επισκεφθούμε. Ο λόγος για το όμορφο χωριό της Βάργιανης με τα πέτρινα σπίτια, τις κρήνες με τρεχούμενο νερό και την υπέροχη πλατεία ιδανική για να απολαύσετε ένα καφεδάκι με γλυκό και να ευχαριστηθούν παιχνίδι τα παιδιά. Η απόσταση από τη Γραβιά είναι περίπου 15 λεπτά, ανηφορική και με κάποιες στροφές αλλά τόσο η θέα όσο και το ίδιο το χωριό αξίζουν πέρα για πέρα τον κόπο.

Το απόγευμα είχε έρθει και μαζί και η ώρα της επιστροφής στη βάση μας. Πήραμε το δρόμο της επιστροφής διαμέσου Γραβιάς καθώς είναι πιο σύντομος και εύκολος (45λεπτά περίπου) ενώ μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε το Βρετανικό Κοιμητήριο Μπράλου για τους πεσόντες στο Β’Παγκόσιο Πόλεμο, ένα μνημείο διαφορετικό που αξίζει την προσοχή σας. Το κλείσιμο της μέρας μας βρίσκει και πάλι δίπλα στη θάλασσα για χαλάρωση και ξεκούραση στα Καμένα Βούρλα.

Την επόμενη μέρα μετά το πρωινό μας κάτω από τα πλατάνια και μια βόλτα στην κατάφυτη περιοχή των λουτρών αναχωρήσαμε γεμάτοι όμορφες εικόνες για την Αθήνα.

Τι δεν κάναμε και θα θέλαμε να έχουμε κάνει:

·    Δεν επισκεφτήκαμε το Μεταλλευτικό Πάρκο Φωκίδας- Vagonetto, ένα πάρκο-μουσείο για την ιστορία της εξόρυξης του Βωξίτη και το ρόλο του στην περιοχή και την ιστορία των κατοίκων της

·    Δεν επισκεφθήκαμε τηνε ιαματική πισίνα του ξενοδοχείου Gallini Resort and Spa στα Καμένα Βούρλα

Τι αγαπήσαμε:

·         Το Καταφύγιο Οίτη και την όμορφη δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι εκεί

·         Τους ανθρώπους της Παύλιανης που αξίζουν συγχαρητήρια για τη φροντίδα που έχουν δείξει στο Πάρκο Αναψυχής Παύλιανης

·         Το Πάρκο Αναψυχής Παύλιανης για όλα!

·         Το οινομαγειρείο «Η Ρεματιά» στη Γραβιά με τους φιλόξενους ανθρώπους της και το υπέροχο φαγητό της.

·         Η Πλατεία της Βάργιανης με την εκκλησία της και το ωραίο καφενείο της.

·         Τα παιχνίδια με τα βότσαλα στην παραλία των Καμένων Βούρλων

Αν χρειάζεστε κάποια διευκρίνιση ή κάποια βοήθεια σχετικά με την εκδρομή μας μη διστάσετε να στείλετε email ή dm στη σελίδα μου σε Instagram και Facebook.

Σας φιλώ!

Τα μέρη που αναφέρονται δεν αποτελούν κομμάτι διαφήμισης, απλώς αποτέλεσαν σταθμούς στο ταξίδι μας που εκτιμήσαμε ή που ήταν στο πρόγραμμα μας αλλά δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε και πιστεύουμε πως άξιζε να αναφερθούν. Τα hyperlinks έχουν τοποθετηθεί για να σας διευκολύνουν να βρείτε πιο αναλυτικά στοιχεία για αυτά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *