Κυριακή στο Μαραθώνα!

Παραμονές Πρωτομαγιάς και με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει αποφασίσαμε μια κοντινή μονοήμερη στη Λίμνη του Μαραθώνα. Μέρος με πολλές ιστορίες για να διηγηθεί κανείς στα μικρά του, για την ιστορία του, για το φράγμα του, για τον ποταμό του! Με μια σχετική προετοιμασία από την προηγούμενη μέρα για να οργανώσουμε το χρόνο μας και να συλλέξουμε πληροφορίες για τα μέρη που θα επισκεφτούμε και την πορεία που θα χαράξουμε ξεκινήσαμε Κυριακή  πρωί για να βρεθούμε 45’ αργότερα (από το Κέντρο της Αθήνας) στην ειδυλλιακή τοποθεσία του φράγματος της Λίμνης του Μαραθώνα. Η διαδρομή μετά τον Άγιο Στέφανο σε βάζει κατευθείαν σε εκδρομική διάθεση καθώς περνάς μέσα από πευκόφυτους δρόμους με χαμηλή κυκλοφορία για να αντικρίσεις στο τέλος της την όμορφη λίμνη.

Ξεκινώντας νωρίς από την Αθήνα είχαμε την πολυτέλεια να απολαύσουμε το πρωινό μας με θέα τη λίμνη ακούγοντας μόνο τα πουλιά και τον αέρα και μιλώντας για την κατασκευή του Φράγματος. Βγάλαμε φωτογραφίες, είδαμε το αντίγραφο του Θησαυρού των Αθηναίων στη βάση του Φράγματος και αναχωρήσαμε για τη μικρή μας πεζοπορία προς το φαράγγι της Οινόης.

Περίπου 20 λεπτά αργότερα (αν χρησιμοποιείτε GPS στην αναζήτηση γράψτε «Πύργος Οινόης») και οδηγώντας μία διαδρομή μέσα από τα θερμοκήπια του Μαραθώνα, βρεθήκαμε μπροστά στο φράγκικο Πύργο της Οινόης. Ο Πύργος διατηρείται σε αρκετά καλή κατάσταση και ενώ δεν είναι προσβάσιμος στο εσωτερικό του, ένα μικρό εύκολο μονοπατάκι σας οδηγεί στο να τον περιεργαστείτε από κοντά. Αν έχετε και παιδάκι που αγαπάει τις ιστορίες με ιππότες νομίζω πως είναι μια καλή ευκαιρία για να ξεδιπλώσει τη φαντασία του!

Λίγα μέτρα μετά τον Πύργο θα συναντήσετε μία προσεγμένη επιγραφή που παρουσιάζει τις δυνατότητες που υπάρχουν για πεζοπορία στο φαράγγι της Οινόης. Η διαδρομή καταλήγει στο Φράγμα του Μαραθώνα ή μπορεί να γίνει κυκλική και η διάρκεια της κατ’ εκτίμηση είναι στις 2,5 ώρες. Ο σχεδιασμός της μονοήμερης μας δεν περιελάμβανε τόσο μεγάλη πορεία έτσι υποσχεθήκαμε να επιστρέψουμε με τις πρώτες δροσιές για να την πραγματοποιήσουμε! Παρόλα αυτά σε μία απόσταση 10’ θα ήταν κρίμα να μην επισκεφθούμε  το εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων χτισμένο σε ένα υπέροχο πλάτωμα γεμάτο πλατάνια.

Μετά τη μικρή μας περιήγηση και με την όρεξη να έχει ανοίξει κατευθυνθήκαμε προς την παραλία του Μαραθώνα για παιχνίδι δίπλα στη θάλασσα και φαγητό! Απολαύσαμε πλάι στο κύμα φρέσκο ψαράκι και υπέροχη ντοματοσαλάτα (η περιοχή του Μαραθώνα φημίζεται για τα οπωροκηπευτικά της), περπατήσαμε στην ακροθαλασσιά και πήραμε το δρόμο της επιστροφής!

Μια τέτοια μέρα δε θα μπορούσε να κλείσει χωρίς το απαραίτητο για την εποχή παγωτό! Χωρίς να παρεκκλίνουμε της πορείας μας στο ύψος της Νέας Μάκρης κάναμε τη στάση μας για να απολαύσουμε παγωτό και δροσερή λεμονάδα κάτω από τα πλατάνια! Ο δρόμος της επιστροφής μας βρήκε με ωραία μουσική στο αυτοκίνητο, ροδαλές μύτες από τον ήλιο και χαμόγελα στο πρόσωπο! Ότι ακριβώς χρειάζεται μια Κυριακή για να είναι επιτυχημένη!

Τι αγαπήσαμε:

·         Τη διαδρομή μετά τον Άγιο Στέφανο μέχρι το Φράγμα,

·         Το πρωινό με θέα στο «Φράγμα» (αξίζει να φτάσετε νωρίς για να απολαύσετε την ησυχία γιατί όσο περνάει η ώρα έρχεται πολύς κόσμος)

·         Το μονοπάτι της Οινόης και την κατατοπιστική πινακίδα που έχουν επιμεληθεί τα «Μονοπάτια Πολιτισμού»

·         Την όμορφη φιλοξενία και το νόστιμο φαγητό της ταβέρνας «Ο Ψαράς» στην παραλία Μαραθώνα (εξαιρετική εξυπηρέτηση και σε ώρα αιχμής και κυρίως φιλικό προς παιδιά και βρέφη-παρέχει καρεκλάκι φαγητού και είναι δίπλα στην παραλία οπότε έχετε διπλά σας τα μικρά που μπορεί να παίζουν με την άμμο αν το επιθυμείτε! Εμείς φτάσαμε νωρίς για φαγητό, καλύτερα όμως να έχετε κλείσει τραπέζι από ότι είδαμε για σιγουριά αν θέλετε να το επισκεφθείτε)

·         Το σπιτικό παγωτό του ζαχαροπλαστείου «το Πλέστι» στη Νέα Μάκρη και την κερασμένη λεμονάδα τους κάτω από τα πλατάνια!

Τι δεν είδαμε και θα θέλαμε να δούμε:

·         Δεν προλάβαμε να επισκεφθούμε τον Τύμβο του Μαραθώνα κυρίως λόγω ζέστης και ήλιου την ημέρα εκείνη.

·         Δεν κάναμε τη διαδρομή του φαραγγιού της Οινόης αλλά δεσμεύομαι να επανέλθουμε με πιο αναλυτικά στοιχεία στο μέλλον.

Και μία συμβουλή:

·         Ο Μαραθώνας είναι επιλογή για πολλούς Αθηναίους τα Σαββατοκύριακα κι αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλημα με την κίνηση. Το αν θα βρείτε να καθίσετε εκεί που θέλετε και αν θα έχετε την ηρεμία που επιζητείτε από μία απόδραση στην εξοχή εξαρτάται εν πολλοίς από την ώρα που θα φτάσετε.

Αν έχετε μικρό παιδάκι και για εσάς τα παραπάνω είναι ζητούμενα θα σας πρότεινα-όπως κάνουμε κι εμείς άλλωστε- να ξεκινήσετε λίγο νωρίτερα την εξόρμηση σας ώστε να «προλαβαίνετε» τον κόσμο!

Αν χρειάζεστε κάποια διευκρίνιση ή κάποια βοήθεια σχετικά με την εκδρομή μας μη διστάσετε να στείλετε email ή dm στη σελίδα μου σε Instagram και Facebook.

Να έχετε μία όμορφη Πρωτομαγιά!

Σας φιλώ!

Τα μέρη που αναφέρονται δεν αποτελούν κομμάτι διαφήμισης, απλώς αποτέλεσαν σταθμούς στο ταξίδι μας και εκτιμήσαμε ή που ήταν στο πρόγραμμα μας αλλά δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε και πιστεύουμε πως άξιζε να αναφερθούν. Τα hyperlinks έχουν τοποθετηθεί για να σας διευκολύνουν να βρείτε πιο αναλυτικά στοιχεία για αυτά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *